4/27/2015

Koláč bez mouky

Víkend uběhl mrknutím oka a máme tady nový začátek týdne. Pondělí je vždy nejtěžší den z celého týdne, tedy alespoň pro mě, tak proč si to neulehčit sladkým potěšením v podobě tvarohového koláče?  Z nadpisu vyplývá, že bude asi dietní kvůli tomu, že je bez mouky. Ale, no musíte posoudit sami :-)

Na koláč jsem použila 28cm formu a celý nákup uskutečnila v Lidli.


Co potřebujeme:

- 1000g tvarohu
- 4 vejce 
- 1 pudink s příchutí dle libosti
- 125g másla
- 200g sušenek (bebe sušenky)
- 1/2l mléka
- 1 Pribináček vanilkový
- ovoce



  • Začala jsem tím, že jsem si dala předehřát troubu na 165 stupňů a 200g sušenek rozmixovala. Občas jsem tam měla i větší kousky, podle mého to nevadí. Změklé máslo jsem následně přidala do rozmixovaných sušenek a pomocí rukou jsem z nich vypracovala těsto. Těsto jsem poukládala na dno formy a poté dala na 10 min do trouby. 
  • Ve velké míse jsem mixérem rozšlehala tvaroh a 4 vejce. Tvaroh jsem si rozdělila na dvě části v poměru 1:2. V míse, kde jsme měla více tvarohu jsem ještě přidala Pribináčka, dodalo to tomu trošku vanilkové chuti. Na sporáku je potřebné si podle návodu připravit pudink. Hotový pudink se následně přidá do té mísy, kde je tvarohu méňe a celé se to promíchá. 



  • Korpus vybraný z trouby už trošku vychladl a je na dotek tvrdý. Nyní když mám připravené dvě mísy tvarohu začnu nejdříve s tou jednou. Trošku odleju do formy a poté zas odleju tvarohu z druhé mísy. Takto to střídám, dokud se forma nenaplní. Jako konečná úprava je poukládané ovoce na vrchu. Každý má rád jiné, osobně jsem chtěla přidat lesní ovoce/jahody, ale ani jedno jsem nesehnala, proto jsem si myslela, že s banánem to bude dobré, ale banán není zrovna to ,,pravé ořechové''. Stejně jsou jen na polovině, můj milý banány nejí. :-)



  • A takto připravený koláč dáme do trouby a pečeme na 165 stupních 45 min. Každému trouba peče jinak, takže je potřebné čas pečení upravit individuálně, ale poznáte to tak, že navrchu se začne tvaroh trhat a nebo když začne být více černý jak jedlý :-) Koláč je nejlepší dát na noc do lednice, aby pěkně ztuhnul. Nejhorší na tomto všem je, dát kuchyni do původního stavu. Takže dobrou chuť.




Žádné komentáře:

Okomentovat